torsdag 4 juni 2009

Presentation av Jack



Jack är min Alaskan malamute född 2001 av kennel Arctictrail å på stammen heter han Arctictrails One.
Jack köpte jag vid 5mån ålder då hans första familj inte kunde ha honom.
Jack har en mkt stark personlighet å är lugn å trygg,vill gärna styra å ställa å passar på att ta sig något gott om ingen ser efter sin mat....

Var i ett våldsamt slagsmål som kunde haft dödligt slut om inte vi ryckt in(var det värsta jag någonsinn sett) med min Buster som åsså bor här,slagsmålet började när jag var borta på sjukhus i 9dagar efter en ridolycka.Buster e åsså oerhört stark å vägrade släppa ledarrollen som han starkt hade intagigt när matte var sjuk å Jack ville ju då ha den rollen he he.Många som säger att malamuter å schäfrar inte går så bra ihop men med starkt ledarskap så går det utmärkt,så nu när jag har återtagigt ledarrollen så kan de sova sött tillsammans .

Men jag förstår vad de menar då det e två helt skilda raser me beteende,jag hanterar INTE malamuten som jag hanterar schäfrarna.Sedan e det ju olika individer på schäfrarna me men det är ju mer jämt tillskillnad från då Jack.Jack studerar i minsta detalj hur du utför ditt ledarskap å känner av å ligger å lurar o.s.v å tycker han det e bra så följer han utan mankemang som en urhund men schäfrarna kan bli så fokuserade på något å stressa upp sig o.s.v så det gäller att vara benhård som ledare då å visa tydligt vad vi ska göra istället o.s.v

Jack e en stark hund på ca 55kg å vill gärna vara ledare så matte får passa på ibland men han vet vad som gäller om jag sköter min ledar roll he he......då tycker han att han kan koppla av för jag sköter det bra å han söker råd hos mig,mkt stark å klok ledare hade han vart själv så han nöjer sig endast me det bästa vår nalle man.
Han äääälskar att bli kliad på magen å tycker att alla som kommer hit nya som välkända ska ta tid å ge honom en rejäl klining på magen....
Han äääälskar barn å kvinnor ,män med men de ska inte tro att de ska komma å bestämma eller så ,man får inte heller skratta åt honom för då kommer han å vrålar som en björn upp i ansiktet på dig å talar om att det får man inte minsann men jag(matte) skrattar om jag vill å då kan han snörpa på minen å bli sur å gå istället för han tänker inte vara till åtlöje utan han e en STOR MAN minsann;) bara det att matte kan inte låta bli att skratta då han e som en pajas ibland.....
(översta bilden skrattar jag jämt åt för då skulle han helt plötsligt vara rolig hi hi)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar