måndag 8 juni 2009

Presentation av Eyota












Eyota är född här hos mig å mamma till henne är min Isis som också finns presenterad här innan,pappa e en fin långhårig hane som en vän till mig har.
Eyota är då född 2008 av Isis första kull å Eyota heter White Spirit´s Eyota i stammen,Eyota är ett Indiannamn å betyder Mäktig m.m. alla valparna 2008 fick Indiannamn=jag älskar Indianer å tycker de har så fina smycken,kläder,andar,hästar,vargar o.s.v.

Det var absolut inte meningen att vi skulle ha Eyota men så fick vi tillbaka henne för hon trivdes inte hos de ägarna,ville inte ha kontakt med dem å tur vad väl det att det var just denna valpen som kom tillbaka för hon hade givit mig den mest igenomträngande/krossahjärtat blicken när de hämtade henne å jag lämnade över henne i köparnas famn: men herreguuu mattemamma vad gör du,du menar väl inte...... tycktes hon säga.Men det var ett trevligt äldre par som haft hund innan som fick köpa henne å det trodde ju jag skulle bli jättebra men icke.

Eyota kom då tillbaka å det var ju den enda valpen som givit mig en sådan blick å sådan känsla just då,annars så var det inte henne av de 20st valpar som jag hade som favorit,utan det var b.l.a Alo å några långhårs hanar ,långhårig tik å en annan korthårig tik som var stor å grov
Jag hade ju valt någon av dem då om jag skulle ha en till hund men det skulla jag ju inte men så blev det å Eyota kanske var den utvalda för mig hi hi.....ja vi älskar henne såååå....

Eyota hade loppor när vi fick tillbaka henne,hon var alldeles full å vi var alldeles utom oss då vi hade 6st andra hundar som vi gärna inte ville ha loppor på samt inte i huset som ska vara väldigt svårt att bli av med om det var hund eller kattloppor.
Vi åkte till vet. med en loppa men han kunde inte se om det var en kanin loppa el. en hundloppa så Eyota fick stanna å vi fick hoppas på det bästa men vi skickade senare en loppa till Blå stjärnan då de sa att de kan se vad det e för loppa å då som tur var så visade det sig vara en kaninloppa "pust".
Men Eyota hade ju charmat oss så förjordat att det blev svårt att sälja henne samt att det kändes svårt då köparna inte fick bra kontakt me henne,hur skulle det då gå med någon annan....Nä Eyota är vår lilla prinsessa,så lättlärd å lydig liten tös ,så behändig å smidig men ändå bortskämd liten sessa;) å nu fyller hon ju 1år den 11 jun 2009....
Eyotas syskon finns som sagt att se på http://www.tjugovita.blogspot.com/





















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar