söndag 7 juni 2009

Presentation av Lana

Lana är min första tik ,hon eså go å gla men väldigt skarp å e mkt för dragkamp o.s.v,då tar hon i så man nästan flyger me,å vakta kan hon vår dam,uppmärksam på allt.

Lana e född 2003 i Danmark där jag har hämtat henne Hon heter Tinka´s Lana på samtavlan å Lana tycker jag passade fint så så fick det bli......Lana e så trygg å helt orädd massa folk,hundar,barn. Och när vi skulle åka färja så gick det superbra att åka med henne från Danmark vid 8mån ålder.Hon sov å snarka å när vi var på däck så gick hon runt å nosa å var så go å gla på alla som ville hälsa o.s.v hon kände ju knappt mig heller men var helt trygg i sig själv ,å jag var så nöjd med mitt val då det inte var en billig affär det här me Lana he he....

Hon e sååå vacker men har klart förändrats efter valpningar som vi alla gör .Lana ska ju som sagt ha en kull med min Ramses nu till Juli så det e bara att höra av sig vid intresse.Lana e en mkt trevlig tik hon e ju högsta tiken här å hon hade sin valphage alldeles bredvid dotter Isis valphage när de fick valpar med 5dagars mellanrum å de samsades så gott.När valparna sedan började röra på sig å vilja komma med ut så tuttade de varandras valpar å var så söta så.......









Lana å valparna från 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar