måndag 8 juni 2009

Presentation av Isis

Isis är efter min Lana å min Ramses som då e presenterade på denna blogg och då såklart uppfödd utav mig 2005.Det var meningen att min mamma skulle ha henne men så blev tyvärr min mamma sjuk å så blev Isis kvar här helt enkelt.Vi bytte kan man säga då min lilla Parson Jackrussell terrier inte tyckte det var kul att bli trampad av de stora klumpiga schäfrarna.Han bor just nu hos min mamma å pappa.

Isis heter White Spirit´s Destiny på stamtavlan å hon blev märkligt nog mitt Destiny hi hi...
Isis är våran patrull som patrullerar området ännu nogare än mamma Lana om det nu går:)
Hon tar sin uppgift på största allvar å känner sig sååååå viktig när jag säger att hon är mattes trull,hon patrullerar så det går rätt till mellan matte å husse t.e.x, när jag å min man ska gosa i soffan så vems lilla tryne kommer imellan å tittar på matte å husse,på matte å sedan på husse å vad som försegår så allt e OK me matte,men hon går direkt å lägger sig el.liknande när jag säger att det är ok så hon e inte jobbig el.bestämmande på det viset att hon ska bestämma att husse inte får vara nära matte som vissa hundar kan få för sig ,utan mer att jag har sagt att hon är min patrull å då vet hon det hi hi.......Trullan brukar vi kalla henne .....
Hon älskar att jobba för matte å e såååå ivrig att få göra saker .....
Isis fick sin första kull me valpar 2008 å ska möjligtvis ha en kull senare då vi ska få svar på 2008 kulls Hd/Ad resultat först.Kanske att vi tar en kull med Isis som då ska vara lev.klar till vintern/våren 2010.Annars e det sommaren 2010 som gäller.Har ju hittat en superfin hane .

Isis med sina valpar 2008

Lana, isis mor med Isis å syskon hängandes i tuttarna aj aj....


Ett av de söta kort på Isis som valp



Isis i Gbg










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar