tisdag 9 juni 2009

Presentation av Alo

Ja å så kom Alo killen in i våra liv å vi gick från 6st hundar till 7st med Eyota å nu Alo så vi har som sagt i dagsläget 8st hundar he he .....

Alo är Eyotas brorsa ur samma kull från Isis 2008 å fyller åsså 1år den 11 juni 2009,Alo heter White Spirit´s Alo i stammen och Alo är ju då ett Indiannamn som betyder Andlig guide,villket han faktiskt har kommit att bli till viss del för mig hi hi hi,men en krävande kille kill guide men man lär sig........

Alo kom tillbaka p.g.a ändrade familjeförhållanden å att han var mkt dominant i familjen b.l.a var han jättego med barnen men han såg dem som sina å skulle vakta å passa å skydda dem o.s.v
Så Alo kom tillbaka till mig för försäljning vid ca 5mån ålder.
Han stannade några dagar å åkte sedan tillbaka till samma matte å barn då hon älskade honom sååå men Alo kom hit igen å sedan köpte en kille honom som haft schäfer innan å jobbat me schäfer i millitären o.s.v så jag trodde att det var det perfekta hemmet men icke,fick kämpa tillbaka honom å fick honom slutligen vid ca 8mån ålder.
Det var ju meningen att han skulle säljas vidare då vi inte kan ha huset fullt me hundar he he men jag tyckte att han måste få landa lite å få lite riktning å stöd på hur man ska vara som hund

När han kom vid 8mån så skulle han fajtas emot ,han skulle bestämma.Nu är han åsså en bestämd herre för det e sådan han är men han har slappnat av å börjar förstå att han inte behöver beskydda för matte har kåll,han kan gå jättefint i koppel villket var ett h...... i början han lyder allt jag säger till om,kan demonstrera lite ibland men det e en tuff kille å då måste man testa ibland hi hi....Alo är lite svår med jakten p.g.a att han har med tidigare ägare sprungit iväg o.s.v men lyder om jag är berädd o.s.v å det går framåt med starkt resultat å fåglar har han slutat jaga redan, så han ska nog vara jaktfri han med snart hoppas jag,vi kämpar på.....

Alo var ju min favvo hane i kullarna å så har han extra tår på sidorna villket jag tyckte var så speciellt för de var inte lösa utan fasta med brosk/ben å trampdyna till . Nu står jag här me honom lille killen,kanske var meningen det me,kanske hade vi något band från början då vi fördes tillsammans flera gånger om,jag gillar denna typen av hund som Alo är man får värkligen jobba för att få som man vill å ibland så kan man ju önska att Alo killen inte var så bråkig he he men det är ju åldern åsså,börjar ju lägga sig lite nu ,han fyller ju trots allt 1år nu i dagarna å börjar bli stora killen;)....
Alo snart 1år

Alo 8mån


Alo 6mån














2 kommentarer: