lördag 23 juni 2012

Hane från USA kommer INTE :(

Min beställda hane från USA kommer INTE till oss,han är nu avbokad av oss p.g.a MASSA anledningar b.l.a ska hans linjer ev. inte vara helt friska,KAN förekomma ärftliga hjärtsjukdomar å det vill jag naturligtvis INTE ha in på mina hundar ,ev.kommer vi köpa in fryst sperma från en hane som är hälsoundersökt och har friska röntgade leder men först måste tilltänkta Eyota ha en annan kull då man måste veta att hundarna kan para sig naturligt först,så vi får se vad vi väljer,vet en intressant hane men vi får se hur det blir nu,men tråkig hela denna historia med min hane från USA ,då jag hade förälskat mig å följt honom sedan han var valp men uppfödaren har betett sig mkt oseriöst å nu detta med att han ev. kan vara bärare av en sjukdom,nä fysjutton säger jag,tänker inte lägga ner mer tid på detta nu,utan gå vidare med mitt arbete att få fram friska ,arbetande,trevliga Schäferhundar :)

2 kommentarer:

  1. Hej Anna-Karin! Vad tråkigt för dig detta med hanen från Usa, har också varit inne varje dag och tittat. Hoppas allt löser sig. Mvh Veronica ( jag som mailade till dig för ett tag sen)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken soppa!
    Men då var det kanske någon mening med allt strul, att han inte blev skickad när han skulle och så?!
    Hade ju varit ännu sämre om du fått reda på detta efteråt och stått med en "obrukbar" hund.
    Riktigt tråkigt när man får med oseriösa människor att göra!

    SvaraRadera