måndag 21 maj 2012

Isis och Orvars valpar 7 veckor

Nu har valparna hunnit bli 7 veckor gamla och alla är tingade utom nr.2 hane,men han e värkligen en dunder kille,många som sagt att han kommer fram först o.s.v men så har man valt någon annan endå ;),det är värkligen liv i luckan här hemma å fullt ös på vapparna med deras upptåg här i trädgården b.l.a,härligt att de har kunnat vara ute hela dagarna här nu när det har varit så fint väder ;)
Men trots att de har varit ute hela dagen så blir det gnäll när mattemamma stänger dörren för natten å de ska sova inne ;)ska lägga in lite fler filmer är tänkt men det är så mkt jämt man hinner inte hälften av vad man vill men har några på G ;) Den 28e är de 8 veckor å jag har tid hos veterinären kl.8.30 den 28e få se hur det går,alltid lite bök att få in dem i bilen å åka iväg men det ska gå bra,har gjort det endel gånger nu ;) Jag tar tidigast emot kl.12.00 för de som vill hämta sin vappe den 28e,  men ring eller maila å boka med mig så jag vet när ni kommer å att jag säkert e hemma igen :)stamtavlorna är på G de med så borde få dem i veckan hoppas jag så jag kan ha med dem till
veterinären :) Samt att jag glömt att skriva att jag ska ha en av valparna,min systerson ska ha honom som familjemedlem och jag ska ha honom som förhoppningsvis ny avelshane valp nr.6 är ev.den nye casanovan ;)man kan ju inte motstå en valp ur denna kullen/kombinationen ;)

 Här kommer första bilden på valp nr 1 långhårig tik TINGAD
 Valp nr.2 hane enda som e kvar i kullen,en mkt frammåt kille ,mkt kontakt sökande å ligger gärna i knät å gosar ,ofta först fram :)
 Valp nr.3 tik TINGAD
 Valp nr.4 hane svanslös men ser mkt fin å ståtlig ut i exteriören ,å det ser inte så dumt ut med en svanslös schäfer endå  ;) TINGAD

Valp Nr.5 tik långhårig TINGAD

Valp nr.6 hane TINGAD av min systerson å min nya förhoppningsvis blivande avelshane :)

Valp nr.7 hane TINGAD

Valp nr.8 tik

6 kommentarer:

  1. Åh, vicka pöta fina vappisar ;)
    Växer så det knakar ser jag!
    Ska bli så kul att få hem 1an.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst e de pöta ;) de har växt mkt 1an blir nog stor tror jag ;)

      Radera
  2. Bra!
    Jag gillar stora hundar fastän det innebär mer hår ;-)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag ville ju ha en korthårig egentligen!
    Hade inte 3an varit tingad så ;-) Hon är så himla fin.
    1an är mest ursöt nu, lite svårare att föreställa sig henne som vuxen.

    SvaraRadera