söndag 13 maj 2012

Isis och Orvars valpar 6 veckor

Idag var det så fint å vi fick tagit så fina kort på valparna när de var ute ,nu har vi åxå klart villka som är tingade så här långt,några som har ångrat sig angående en valp då b.l.a en person blivit sjuk en annan fick dödsfall i familjen,separation  o.s.v ,så nu vet ni villka som finns kvar att välja :D   så idag sätter jag ut bilderna 1 dag innan,första bilden på en av de långhåriga tikarna,tik nr 1 TINGAD

Valp 2 hane,bara jag kvar,dock är det denna kille  som oftast är först fram till nya saker mkt stabil krabat ;)

Valp 3 tik TINGAD

Valp 4 hane svanslös TINGAD

Valp 5 tik störst å långhårig TINGAD

Valp 6 hane TINGAD

Valp 7 hane TINGAD

Valp 8 tik TINGAD

10 kommentarer:

  1. Hon är för söt, våran "Trea"!! Tomas sörjer lite när han får se "sin" tik, men han kommer nog tycka om våran "trea" med, det är jag övertygad om! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är övertygad om att ni kommer att älska eran trea,hon kommer alltid upp framför ansiktet och tar ögonkontakt nu när hon e lite äldre å så ska hon pussas ;)

      Radera
  2. Valp 4 får ju snart bli tingad innan jag blir alldeles för kär i han, gud så söt. . . Världens sötste näsa och vilka tassar. . . Underbar. . .

    //Annelie & Qlura

    SvaraRadera
  3. 7:an ser ut som en räv, så såg ju lilla luran ut när jag hämtade henne :)

    //Annelie & Qlura

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu e han tingad nr 4 :) ja hi hi,jo "lurans" öron var ju så fina,kommer precis ihåg henne hur hon såg ut då, å sen har jag ju endel kort på henne från den sista tiden här ;)

      Radera
  4. Så himla fina valpar :)
    Undrar när du ska ha nästa kull för jag vill ha en korthårig tik.
    Vi miste precis vår Elsa (vit schäfer förstås) och söker en liten vit hårboll som kan fylla tomrummet lite iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin!
      Vi vet inte riktigt när nästa kll blir ev.till nästa år eller nästnästa,vi får se lite vad som händer men förmodligen blir det Eyota som blir mamma till de valparna och förhoppningsvis min nya USA import som blir pappa men vi får se,du kan hålla utkik här på bloggen för här skriver jag lite om vad som händer ;)

      Radera
    2. Beklagar sorgen ver Elsa,vet hur det känns,men en ny vappe glädjer en i sorgen,alla mina 8st vappar här nu har gett mig glädje nu i sorgen efter en av mina hundar ....

      Radera
    3. Går liksom inte att sluta le när det kommer en skuttande vappe emot en med fladdrande öron o.s.v ;)

      Radera
  5. Läste om din gamle vovve som somnade in :(
    Sorgligt men ett bra slut ändå!

    Är allt bra sugen på 1:an fastän hon är långhårig. Vill inte vänta allt för länge på att nästa hund ska flytta in men det hade passat bättre lite senare tex i höst. Gillade verkligen dina hundar så nu är det beslutsångest ;)

    SvaraRadera