fredag 17 juli 2009

Lanas å Ramses bäbbar födda 16/7-09

I går 16/7-09 födde min fina Lana 10st bäbbar,8st hanar å 2st tikar.
Stora,tjocka å knubbiga precis som fadern min Ramses he he he....
Ev.blir någon långhårig men det är för svårt för mig att se ännu.
Allt gick bra men det var en lång förlossning med rastning i mellan men Lana var vid gott humör å såg på mig med sådan innerlig blick när jag sa att hon var så duktig å alla valparna var såååå stora å fina å fulla av liv.Jag fällde en tår för vi hade sådant samspel jag å min fina Lana,pappa Ramses var ju åsså me på utsidan av hagen å fick kika in,han var så nöjd å jublade å lät när jag sa att:titta sicka fina valpar du å Lana fått riktiga knubbsälar som far sin he he..... Fina mamma Lana
Fina pappa Ramses

Fina pappa Ramses


Fina Lana,igentligen skulle dessa bilderna med plädarna vara sist då de kommer efter den med tidningspappret,även ordningen på valparna kom fel då det börjar med den sista valpen.(valp J)
Valparna heter än så länge a ,b ,c o.s.v men jag inkommer med namn såsmåningom.


Alla valparna när jag lagt pläd å allt e torkat,men det är till att byta jämt då lana droppar ett tag till,lilla gumman så duktig hon har varit.....

Valp J ,hane född kl.19.30 ,vägde ca 530g å e den största bäbben

Valp I ,hane född kl.18,24 ,vägde ca 440g

valp H tik född kl.17.03,vägde ca 510g

valp G hane född kl.16.04,vägde ca 440g

valp F hane född kl.15.19,vägde ca 450g

valp E hane född 14.45,vägde ca 460g


valp D hane född kl.14.26,vägde ca 510g


valp C hane född kl.13.15,vägde ca 490g

valp B tik född kl.12.25,vägde ca 420g å e den minsta valpen men ändå inte liten så att säga,
lilla tösen sög så hårt tag i mitt finger när jag skulle försöka fota hi hi hi.......

valp A hane född kl.11.36,vägde ca 480g

Lana me alla nyfödda bäbbar innan vi bytte till rena plädar.










3 kommentarer:

  1. Hej Anna-Karin och grattis till de jättefina valparna . Har du uppskrivet hur mycket dina tidigare valpar vägde när de föddes ?
    Det skall bli kul att följa dom på din hemsida .
    Hälsningar från familjen Florell och Zingo

    SvaraRadera
  2. Tack så hjärtligt!
    Nej TYVÄRR så hade jag ingen våg förr och valparna kom så tätt i de första kullarna att det blev så stressigt så jag hann inte skriva upp villken ordning de kom .
    Man lär sig med tiden å nu satt jag berädd med klocka,våg,penna,papper,halsband o.s.v å så hade jag god tid mellan varje valp,villket var tur i detta fallet för man skulle allt haft en medhjälpare som skriver upp o.s.v hi hi hi.......

    SvaraRadera
  3. Hej
    Spännande att träffa er och era fina valpar. Spänd förväntan på att få hämta "C" om några veckor. Ska bli hur kul som helst!
    Hej på er så länge!!!

    SvaraRadera